ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΡΔΙΚΟΥΣΑΣ

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΣΟΝΑ

Ξεκινήσαμε από το χωριό μας με το λεωφορείο το πρωί στις 8:30 τη Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013 και μετά από λίγη ώρα φτάσαμε στην Ελασσόνα και πήγαμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης . Εκεί είδαμε πρώτα  κάποιες κατασκευές πέτρινων σπιτιών  που έχουν φτιάξει μαθητές και δάσκαλοι αλλά και το πετρογεφύρι της Ελασσόνας. Ο υπεύθυνος του ΚΠΕ κος Αναγνωστάκης  μας μίλησε για τα προγράμματα του κέντρου και μετά μας έδειξαν ένα ενδιαφέρον βίντεο για το νερό .

Ύστερα  επισκεφτήκαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας όπου εντυπωσιαστήκαμε από τα εκθέματα. Είδαμε έντομα, όστρακα μαλακίων και αληθινά σφουγγάρια από τη θάλασσα. Παρατηρήσαμε περίεργα έντομα και ένα αρνί αρτιγέννητο με δύο κεφάλια και οχτώ πόδια! Είδαμε επίσης πολύτιμους λίθους όπως αμέθυστο, ροζ χαλαζία, αιματίτη, αχάτι , μάτι της τίγρης κλπ αλλά και αυγά πτηνών και θαλάσσιων ζώων , ερπετά, φίδια και σαλαμάνδρες.

Η εκδρομή μας συνεχίστηκε στο Κεφαλόβρυσο . Μας συνόδευσαν οι κοι Ανδρέας, Κώστας και η κα Θεοδώρα.  Πρώτα πήγαμε  στη λίμνη του Κεφαλόβρυσου όπου οι Δ`, Ε` & ΣΤ` τάξεις έμαθαν για τη χρήση του νερού και την ενέργεια από την παρουσίαση του κου Κώστα. Οι μικρότερες τάξεις έπαιξαν παιχνίδια με την κα Θεοδώρα . Ύστερα επισκεφτήκαμε τη δριστέλα  που είναι κάτι σαν πλυντήριο χωρίς ρεύμα. Εκεί πλένονται χαλιά , κουβέρτες και φλοκάτες. Δεν πλένουμε όμως ρούχα γιατί η δύναμη του νερού είναι μεγάλη και θα τα παρασύρει. Μας εξήγησαν όλη τη διαδικασία και μας έδειξαν πως πλένεται ένα χαλί. Βοηθήσαμε και εμείς στο πλύσιμό του. Επίσης μάθαμε πως στη δριστέλα βάζουν ειδικά απορρυπαντικά που είναι βιοδιασπώμενα  δηλαδή δε μολύνουν το περιβάλλον. Δίπλα στη δριστέλα υπάρχει το ποτάμι που  ζουν ψάρια. Λίγο πριν φύγουμε για το χωριό μας παίξαμε στην παιδική χαρά του χωριού στην πλατεία δίπλα σε μια όμορφη εκκλησία.

Ελένη Γκουντιλιάνη        (Δ` τάξη)